Page 23 - civtat16
P. 23
Llavors coiTien(;a la tercera part del Pre- hidi, integrada pel ritme monoton de la Lassitud, pero la melodía inicial, que ex- pressava el descoratjament i la desesperanza,
ha desaparegut per a sempre.
És una variant d'aquell tema del Desig
el que ara canta, plora i prega sobre el "fons mogut de l'acompanyament temátic:
I I' entusiasme s' apodera .de la pobra ánima ara revivificada. Es lienza, joiosa, i confiant s' abandona, proclamant moltes
vegades amb amor el rr diesi triomfal del to de la Hum, ara enternit més encara amb
I, oh meravella! a favor d' aquest po-
bríssim element abans deprimit, ara s'es- devé el mateix miracle que s'esdevingué
a l'hora del Desig dolorós.
És en el to més obscur encara de mí bemoll
menor que es revela, aquesta vegada, l'exis- téncia de la Llum invencible i benefactora.
Adhuc, per molt obscur que sembli el to
i, voluntáriament, esborra la claror d'aquest RE diesi per mitjá del re natural de si menor,
que simbolitza I' obscuritat del treball, de la
prova, de la Iluita terrenal per a conquerir la definitiva benauranqa.
Amb un Amen tan resolut com plenament
obedient, el Preludi conclou, tranquil, en la transitoria foscor de si menor:
ti menor de mi bemoll, té encara un més mis-
leriós parentiu amb el de si major.
Vacord perfect de mi bemoll major i&ma sois una nota que I' enharmonia transfi-
gurava: -fP
L'acord menor de mi bemoll en té dues:
55
hfi^
*❖*
Llavors, en la greu i fosca atmosfera de les tonalitats bemolís, comenza la part més
sagrada de l'obra: aquest mistic diáleg entre l'ánima recollida i fervorosa, i una veu celes
tial que la conforta amb una promesa de pau i de deslliuranza.
-13
el seu aspecte relatin menor:
—íf—^ —11 1
1
5t=*
=F