Page 23 - civtat1
P. 23

HORES D' ART A L' ORFEO MANRESA
Ens plau d'escriure aqüestes breus notes
per ressenyar damunt Ciutat aquesta sessió musical, que tingué Hoc a la sala de i'Orfeó Manresá el diumenge 24 de gener, a la tarda.
Amb elements de casa es confecciona el
programa, el qual malgrat ésser modest, agrada forqa a la concorréncia, que pogué
enquibir-se en el local; car foren moltíssimes les persones que tingueren de tornar-se'n per
falta de Hoc. Veritablement tothom el trobá insuficient, i aixo sol demostra la seva bondat. El tenor F. Marbá, solista de I'Orfeó,
canta Déu lloat per la Natura i Penedíment de Beethoven i El Pescaire de Schubert, tres escLillits lieders que foren molt ben re buts i aplaudits.
Cal regonéixer en el senyor Marbá una veu escaient per aquesta classe de composi-
cions, la qual és precis que cultivi, tot pro- curant albora expressar-se amb la máxima
claretat i absoluta naturalitat i posant-hi un xic més d'ánima. Se'ns mostra una promete dora esperanza per a ulteriors manifestacions d'art musical.
El jove Estanislau Corrons, deixeble del
conegut mestre Bernadí Gálvez, interpretá amb justesa i correcció en el violoncel les
Aquest aplec d'obres sense pretensions, en finalitzar les quals era en Corrons meres-
cudament aplaudit, les executá donant-les-hi bastant matís, per bé que el considerem ca-
paq de posar-hi més refinament y ádhuc més emotivitat.
El Mestre Miquel Blanch en la part, di-
guem-ne secundária, d'acompanyant en amb- dós fragments del programa, ens palesá
malgrat tot, les bones dots de pianista que
posseeix i que esperem poder remarcar en una sessió que'ns doni amb piano sol.
L'Orfeó Manresá clogué el programa amb les següents composiciorts: El Cant de la
Senyera, Millet; Sant Josep i Sant Joan, Pérez Moya; El Dimoni esciiat, Comellas i
Ribó; El Pardal, Pérez Moya, i El rústec Vlllancet, Blanch.
L'Orfeó estigué espléndid en la majoria de les obres que cantá, sobretot en El Cant de la Senyera que digué amb vibrant entona- ció, i en El rústec Vlllancet del Mestre, que matitzá molt bé. Totes foren fortament aplau- dides, i s'hagué de repetir l'última davant la insistencia deis picaments de mans.
El Mestre Blanch rebé abundoses felici- tacions i encoratjaments, ais quals de bon
següents obres: Tre Giorni (andantino), Per-
golese; Bercese (andantino), Mosses; L'Es-
perance (andante), Golterman; Ario (an
dante), Haendel; Chanson du Berceau
(modéralo), i Chanson du Nord (galopare),
Schuman. RITMOS
grat ens adherim, per tal de qué prosseguei- xi en la depuració del gust de la massa co ral i prodigui més sovint aqüestes hores de pur esplai.
-19


































































































   21   22   23   24   25