Page 23 - civtat12
P. 23
riran la importantíssima aplicació de regular les curves de despeses i cárregues de les centrals eléctriques, principalment les que aprofiten salts d' aigua, que avui han de Iluitar amb dificultats técniques gairebé in
superables.
Efectivament, una instaTlació d'aquest
genre que treballa a son máxim, per exem-
pie a les 8 del vespre, quan hi ha gran con- sum de Hum i de tranvies, deu treballar a un
mínim durant la matinada, quedant per con- cions resultará, sense dubte, molt més lleu- següent en gairebé totes les centrals inuti-
teñir son motor independent. Per altra part
s'augmenta el confort de rautomobil, puix
que es suprimeix el canvi de marxa que és mo lest i les vibracions originades pels organs
que treballen alternativament, quedant tam bé suprimit I'untatge, I'olor i el fum.
Amb radaptació de I'acumulador Almei da a I'automobil s'obté tota la gama de ve-
locitats, i, com si aixo encara fos poc, en les baixades el motor actúa com fre eléctric.
El cotxe amb aquesta classe de transforma-
ger: el de turisme de tipus lleuger, Citroen o Renault, pot, pesant menys del que pesa rla amb tots els materials actuals, fer un re- corregut de 800 a 1000 quilometres, sense necessitat de carregar els acuinuladors. Un altre avantatge dels acumuladors Almeida
per als automobils és I'economia: puix que mentre ara el quilowat dels motors d'explo-
sió mesurat a I'eix costa una pesseta o r20, en el sistema d'acumuladors Almeida vindrá a sortir a uns quatre o cinc céntims en régim economic de cárrega: és que en les baixades
podrá recuperar-se fins el 30 % d'eriergia, com s'ha aconseguit ja en el Puerto de Pa
jares, després d'electrificada la línia pel sis tema fins ara conegut.
Estratégicament parlant, la solució del P. Almeida portará també indiscutibles avan-
tatges; puix que resoldrá el problema del car- burant nacional, ja que en cas de guerra es pot
acabar la gasolina i llavors de res servirien
els camions i automobils de l'exércit pel
transport de municions i material de guerra. No acaben encara aquí les aplicacions deis acumuladors Almeida en materia de comunicacions; puix que sense dubte aquests acumuladors es prestaran meravellosament
per a la tracció eléctrica marina i submarina. El submarí augmentará son poder bél lic a
l'ésser actuat per acumuladors de molta més
gran capacitat que no pas els actuals, car fará possible 1'allargar el temps d'immer-
sió, donat que Taire de Tinterior no quedará viciat per la combustió del carburant, així
com també perqué durant la mateixa immer- sió será fácil assolir velocitats iguals que a la superficie.
Finalment els acumuladors Almeida ofe-
litzades per terme mig dues terceres parts de llur capacitat industrial; i sobre aquest
migrat rendiment, les Companyies per a no
quedar perjudicades han de carregar als con- sumidors els preus de Telectricitat. Amb els
acumuladors Almeida podrá adoptar-se una
capacitat productora mitja; d'aquesta mane ra quan les línies demanin un mínim passará
el superávit als acumuladors, i aquests el tornaran a les línies durant les hores de má xim consum.
III. — História de Tlnvent ¡ estat actual de sa explotació.
La idea de la possible realització de Tacumulador Almeida s'ocorregué a son in ventor el 13 d'octubre de 1921 a Valken- burg (Holanda), pero solament d'una manera teórica, estudiant les reaccions químiques possibles fins arribar a les actuals.
Més tard el P. Almeida tingué ocasió de construir alguns acumuladors fundats en sa teoría i d'assajar-los a Espanya. Des del
primer moment comprová amb sorpresa que tot en principi era satisfactori; encara que
en la realització práctica comencaren a sortir
nombroses dificultats, que estigueren a punt de fer fracassar Tacumulador. Els treballs
comentaren primer a Gijón en un laboratori particular abiilat expressament per aquest objecte pel Comte de Mieres, i després a Madrid, on durant la primavera de 1925 s'ob- tingueren ja els primers resultáis, que s'as- soleixen avui día, peró més com aparell de laboratori, que com aparell industrial.
Ben aviat notá el P. Almeida forta hosti- -85