Page 22 - civtat12
P. 22

que el régim de cárrega siguí totalment dis- tiní deis acumuladors ordinaris, sense el con-
sabut peril! de les bombolles; tant és així que ni tan sois es nota en el liquid la més insig nificant coloració de brom o de olor.
Un altre secret del bon resultat deis acu- lumadors Almeida es deu a l'atinada selecció de les sais adoptades; puix que aqüestes han d'ésser de tal naturalesa que amb la plata donin compostos insolubles; del contrari els cossos formats de resultes de l'atac de la placa positiva entrarien a formar part del
bany, i per tant quedarla sense efecte i'acu mulador, donat que després de cert temps desapareixeria totalment la part atacable de l'ánode.
II. — Trascendéncia práctica d' aquests acumuladors
La sola enumeració de les característi-
ques suara exposades ja permet augurar la
gran trascendéncia de l'invent en el camp de les aplicacions, si en tocar la realitat aquests
acumuladors donen de si el que es promet el seu inventor. Amb tot i aixó ens permetem fer ressaltar aqüestes aplicacions, com ho féu
també el mateix P. Almeida en les confe rencies esmentades al principi.
En primer Hoc, els acumuladors Almeida
permetran resoldre d' una manera ben senzi- 11a el costos i complicat problema de 1' elec-
trificació deis ferrocarriis. Efectivament, un sistema d'electrificació férrea sense acumula dors necessita primer de tot un cable, que certament no pot trobar-se a Taire, sino sos- tingut per pals. Fora d'aixo és necessari utilitzar corrent eléctrica de 1.500 volts,
per a la qual cosa en molts casos és precis transformar-la d'alterna en continua i reduir-la
després a baixa tensió. Aixó suposa ja una altra linia d'alta tensió paraTlela a T anterior
amb transformadors de tant en tant que per- metin alimentar la corrent de 1.500 volts. 1 encara surt una altra complicació, i és la ne- cessitat de traslladar a distancia les linies tele- fóniques i telegráfiques, puix que les corrents
alternes d'alta freqüéncia obrarien per indúc elo sobre les esmentades linies telegráfiques
84-
i telefóniques impossibilitant completament les comunicacions.
En can vi, amb Tús deis acumuladors Al
meida tot es redueix a condicions simplicis-
simes, i aixi d' un problema de carácter
nacional, com el suara exposat es converteix
en un problema, per dir-ho aixi, infantil. En
efecte, per Telectrificació d'una secció ferro-
viária amb acumuladors Almeida, en Hoc
d'anar comprant locomotrius de vapor, s'a-
plicarien les d'acumuladors del nou sistema,
empleant simultániament les antigües fins a
quedar fora de servei. Aixi, una locomotriu eléctrica de 60 tones, donada la gran ca-
pacitat comprovada durant les proves dels acumuladors Almeida, podrá recorrer 1000
quilómetres sense necessitat de carregar no- vament la batería: la qual cosa supera en.
molt Tespai de Tanomenada secció ferrovia ria o distáncia entre els deposits de máqui-
nes, que generalment és de 150 quilómetres. Ofereixen a més els acumuladors Al
meida un altre avantatge dintre mateix
d'aquesta aplicado i és que el problema inclou una gran trascendéncia estratégica.
L'Estat francés no autoritza Telectrificació de les linies situades a Test i al nord de
Franca, sinó únicament les del migdia i oest, i la raó és clarissima: Tenemic, en cas de
guerra, pot tallar les linies paralitzant com
pletament el servei, en canvi, utilitzant el sistema d'acumuladors Almeida no és possi
ble aquesta paralització.
Junt amb Taplicació ferroviária es pre senta el problema de la tracció automóbil i
també en aquest camp ofereix Tacumulador Almeida indiscutibles avantatges. En primer Hoc permet una gran simplificació del vehi cle automóbil; puix que adoptant, en Hoc del motor d'explosió el motor eléctric aco- plat directament a les rodes, pot suprimir-se el radiador, el refrigerant, la bomba de cir-
culació, Tequip de la ITluminació i arrencada, el canvi de marxa endarrera, Tembragatge,
la diferencial, els magnetos, el dipósit d'es- séncia i el carburador. A més el delicat mo tor de gasolina se substitueix pel robust i
poc exigent motor eléctric que es deixa ma
nejar facilissimament, i com a tal no té relació mecánica amb Teix, i per aixó cada roda pot


































































































   20   21   22   23   24